DONIRAJTE

Ambidekster klubAMBIDEKSTER KLUB Savjetodavni i edukativni centar za djecu, mlade i obitelj

MLADI ZA OBRAZOVNE POLITIKE KOJE PODRŽAVAJU JEDNAKOPRAVNOST, UKLJUČIVOST I SOLIDARNOST!

Objavljeno: 13.04.2022.

Uvodna priprema i uključivanje

24. veljače 2022. u Zagrebu u Centru za mlade u Gajevoj 2/ 3. kat
31. ožujka 2022. godine u Ambidekster klubu, Avenija Dubrava 238/ I. kat u Zagrebu

Na uvodnom treningu u veljači sudjelovalo je 8 mladih osoba u dobi od 17 do 26 godina, uključujući srednjoškolce, mlade koji imaju iskustva s prekidom obrazovanja, studentice te mlade profesionalci koji rade na socijalnom uključivanju mladih te dvoje voditelja.
Na uvodnom treningu u ožujku sudjelovalo je 11 mladih osoba u dobi između 18. i 26 godina.
Nakon aktivnosti upoznavanja (LJUDSKI BINGO) započeli smo s uvodnim aktivnostima.
Interesi sudionika na temelju uvodne aktivnosti: ljudska prava i jednakost, medijska pismenost, uključivanje mladih
Nakon aktivnosti upoznavanja i povezivanja, započeli smo se baviti temama građanskog obrazovanja i građanskog sudjelovanja mladih.

24. veljače 2022. u Zagrebu u Centru za mlade u Gajevoj 2/ 3. kat 

 

 

31. ožujka 2022. godine u Ambidekster klubu, Avenija Dubrava 238/ I. kat u Zagrebu

Građansko obrazovanje i sudjelovanje mladih

1. Što znamo o građanskom odgoju i obrazovanju (dobre strane i zabrinutosti)?

DOBRE STRANE - potiče učenike na razmišljanje o temama demokracije, ljudskih prava, društvenog aktivizma, društvene solidarnosti, potiče razvoj kritičke svijesti što dovodi do razvoja demokracije, učenici aktivni subjekti koji sudjeluju u procesu učenja, mijenja percepciju nastavnika o mogućnostima djeteta, način da učenici stječu praktične vještine

ZABRINUTOSTI - nedovoljna educiranost predavača i nedovoljno korištenje zanimljivih i poticajnih nastavnih alata (metodika rada), međupredmetna tema, a ne zaseban predmet zbog čega se ne provodi uvijek po planu, teorijski se pristupa predmetu umjesto praktičnog. Dodatno, kod dijela ljudi postoji percepcija da je ovaj sadržaj politički obojan, a kod dijela odraslih da su djeca i mladi nekompetentni za sudjelovanje u donošenju odluka.

2. Što znamo o oblicima građanskog sudjelovanja ili participacije mladih (dobre strane i zabrinutosti)?

DOBRI PRIMJERI - uključivanje u stranke, volontiranje, udruge, simulirana sjednica sabora za srednjoškolce, Nacionalno zasjedanje Europskog parlamenta mladih Hrvatske, centri za mlade, edukacije za pisanje projekata, Erasmus programi.

ZABRINUTOSTI - sudjelovanje u Vijeću učenika samo radi ispunjavanja forme, loša umreženost inicijativa i udruga međusobno i sa školama, kod dijela javnosti negativna društvena percepcija o sudjelovanju u radu udruge kao i prema volontiranju, nedovoljna promocija na društvenim mrežama.

3. Što mlade motivira ili demotivira na participaciju?

MOTIVACIJA - benefiti od participacije, razvoj socijalnih vještina, želja za promjenom i utjecajem, boljom budućnosti, povećanje znanja i svjesnosti o relevantnim temama, pozitivni vršnjački utjecaj, fleksibilnost programa

DEMOTIVACIJA - inertnost sustava, nedovoljna informiranost mladih, nedostatak pozitivnog poticaja, nezainteresiranost, diskriminacija mladih obzirom na dob, loša promidžba, nedostatak pozitivnog potkrepljenja, nesigurnost u sebe i vlastite kompetencije, birokratiziranost sustava, previše pravila sudjelovanja, utjecaj tradicije (politička inertnost)

U trećem dijelu smo se započeli baviti komunikacijom mladih i donositelja odluka te važnosti dijaloga.

Mladi u dijalogu s donositeljima odluka

Kompetencije mladih

KLJUČNE KOMPETENCIJE CJELOŽIVOTNOG UČENJA ČIJI RAZVOJ SE VREDNUJE KROZ YOUTHPASS, a za volonterke i volontere iz Hrvatske i kroz Potvrdu o kompetencijama stečenim kroz volontiranje:

Preuzeto na web stranici: https://education.microsoft.com/hr-hr/course/ec26d8b2/0

Detaljno objašnjenje ključnih kompetencija s primjerima dostupno na linku (od str. 7): https://www.hcrv.hr/images/doc/Vodi%C4%8D_za_organizatore_volontiranja_i_volontere.pdf

Ako mladi nemaju razvijene kompetencije potrebne za solidarno i aktivno građansko sudjelovanje, na društvu i školi je da ih nauče kao i kod svih ostalih područja.
Sudionice i sudionici navode da nisu zadovoljni kada primijete ili saznaju za neka ponašanja političara kao što su: tvrdoglavost, korumpiranost, sebičnost te vulgarnost kad vrijeđaju (ne)stranačke kolege i koriste neprimjeren rječnik.

Smatraju da bi ljudi koji se bave politikom i koji donose odluke trebali biti: fleksibilni, poštivati različitosti, voljeti svoju državu i druge ljude, a ne biti usmjereni samo na materijalno bogaćenje svoje obitelji te biti spremni ispraviti nepravdu, nepotkupljivi, brinuti o ljudskim pravima, biti otvoreni.

 

SAVJETI MLADIH ZA PROFESORE/ICE:

● Budite usmjereniji na vrednovanje nego na ocjenjivanje.
● Educirajte se u području mentalnog zdravlja.
● Pitajte učenike za mišljenje- zatražite ih povratnu informaciju o vašem načinu rada. Uzmite u obzir njihove konstruktivne kritike tj. sukladno njima mijenjajte svoj način predavanja.
● Budite samokritični. Provodite redovite samoevaluacije.
● Nemojte se postaviti kao autoritet, trudite se biti pristupačni i otvoreni kako bi vam se učenici mogli povjeriti.
● Prihvaćajte različitosti među učenicima i ne postavljajte ista očekivanja za sve jer nisu svi učenici jednakih sposobnosti.
● Ostvarite kvalitetni dijalog s roditeljima.
● Potičite učenike na kreativno izražavanje, razvijanje kritičkog mišljenja i uključivanje u projekte i izvannastavne aktivnosti.
● Završno smo započeli razmjenjivati ideje o tome koji su nam sadržaji potrebni u školama, vezano uz njegovanje međuljudskih odnosa, ravnopravnosti i solidarnosti u društvu.

Odgovori sudionica i sudionika kakvi sadržaji su nam potrebni u školama vezani uz odnose među ljudima: zdravstveni odgoj, više grupnog rada, više učenja o različitim kulturama, na nastavi tjelesnog poticati kontaktne sportove što razvija timski sportski duh, društvene igre na satu razredne zajednice kao poticanje suradnje, educirati učenike o emocijama i socio -emocionalnim vještinama, poticati kritičko mišljenje, reagirati pri uočavanju problema mentalnog zdravlja, prilagodba metoda učenja potrebama učenja s obzirom na različite načine usvajanja znanja, nastava izvan učionica, naglasak na razvoj odnosa među učenicima, razvoj emocionalne pismenosti, poticanje intrinzične motivacije učenika, nuditi dodatne edukacija za učenike- poticanje cjeloživotnog učenja, uključivanje roditelja u proces učenja- zajednički sat, druženja.

Projekt GO do jednakopravnog, solidarnog i uključivog društva! broj 2021-1-HR01-KA154-YOU-000020267 dio je programa Erasmus+, a financira ga Europska unija preko Agencije za mobilnost i programe Europske unije.
Ovaj tekst izražava isključivo stav autora i Ambidekster kluba. Komisija se ne može smatrati odgovornom za uporabu informacija koje se u njemu nalaze.

Vezani dokument:
Mladi za obrazovne politike koje podržavaju jednakopravnost, uključivost i solidarnost!

 

FOTOGALERIJA
AMBIDEKSTER KLUB NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

„P(r)OVJERLJIVO“ – savjetovalište za povjerljiva pitanja i provjerene odgovore

„P(r)OVJERLJIVO“ – savjetovalište za povjerljiva pitanja i provjerene odgovore

Pogledajte video spot za rap pjesmu "STOP nasilju

Objavljeno: 15.01.2015.